lördag 7 maj 2011

Fasth given etta för mig

Jag tycker Per Mårts haft lite konstiga uttalanden för sig, eller nu ska jag ju så klart ta det med en viss nypa salt. Det jag vet att han sagt var det han sa i intervjun i Viasat efter matchen mot Frankrike. Där han dels sa att Erik Ersberg ska få stå en av dom två kvarvarande gruppmatcherna. Vilket jag kan förstå, att det är bra låta Erik spela OM Viktor blir skadad. Eller att kanske Viktor behöver vila.

Sen enligt media hade han tankar på att kalla in Jhonas Enroth eller Anders Lindbäck (om han blev tillgänglig) nu vet jag ju inte hur mycket sanning det ligegr i det. Men om det gör det, tycker jag det vore väldigt konstigt? okey om målvkterna på plats varit darriga och inte spelat bra. Men annars? Varken Enroth eller Lindbäck har rutin från VM så dom hade varit lika mycket debutanter som Ersberg och Fasth. Nu blev det tydligen inte aktuellt. Men om han ens haft tanken förstår jag det inte?

Sen har jag också, återigen läst att han inte bestämt vem som ska vara etta. Det har jag inte heller någon förståelse för? Fasth har spelat tre matcher släppt två måloch hållit nollan två matcher. Att Fasth nu stått tre raka matcher och Ersberg blir etta från nu. Nej det är en del konstiga uttalanden tycker jag.

I min bok är Viktor Fasth given etta och ska om han orkar stå alla matcher.

Vad tycker du?

Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med dig!
    Fasth känns lugn och trygg därbak och jag tycker man kan se att spelarna känner sig säker med honom i kassen. Ska man då börja dribbla med målvakter efter att ha byggt upp ett sådant förtroende, nej det låter korkat. Dessutom inte rätt mot Fasth. Han bör vara given etta anser jag.

    SvaraRadera
  2. Har precis läst att Fasth ska spela mot Schweiz och Ersberg mot Kanada. Varför? Ser ingen som helst logik i Mårts sätt att ta ut laget. Ställer mig frågan - Hur mycket har Lahde att säga till om i MV frågan? Om man nu verkligen måste vila så borde man spela bästa mv mot bästa motstånd. Eller anser man att Schweiz är bättre än Kanada.

    SvaraRadera
  3. Jo det låter ju konstigt? I SSK pratade jag med Ladhe om det, där var han med och diskuterade med Popovic tog beslutet. Antar det är samma här.

    Målvaktstränarens roll är ju mer att hjälpa målvakterna än förbundskaptenen med laguttagningen.

    Jag tycker ju det kan vara rätt låta Ersberg spela en match till, sen vilken spelar väl ingen roll egentligen. Men blir spännande om Erberg håller nollan och räddar 67 skott...

    SvaraRadera