lördag 11 juni 2011

Hur ska Viktor Fasth göra?

Viktor verkar vara väldigt bestämd och ha solklara och hårda krav för att skriva på NHL kontrakt. Visst han har gjort en makalöst bra elitseriesäsong och ett grymt bra VM. Men det är ju också allt han har presterat som NHL lagen har koll på.

Han har ju garanterat varit bra i Växjö också, men det har ju inte NHL lagen lika bra koll på.

Så gör du Viktor rätt att ha dessa hårda krav? Är dom skrivna i sten och inte förhandlingsbara? Hhur gärna vill Viktor Fasth spela i NHL nästa säsong?

Jag tycker ju han ska ha krav och inte bara skriva på första bästa kontrakt som många unga spelare gör och har tiden för sig att göra. Viktor kan ju inte harva i AHL två säsonger och tjäna samma pengar som i Elitserien. Killen ska få barn och långa bussresor och mycket extra tid borta från familjen förstår jag verkligen att det inte känns som ett alternativ...

Men sen kommer ju frågan hur gärna han vill spela i NHL? Kanske att han får sänka sina krav lite. Jag tror ju att om han blir en av två målvakter i ett NHL kommer han tjäna BETYDLIGT bättre än i AIK.

Sen tillkommer ju politiken och buisnessen i NHL, där om han skirver på ett tvåvägskontrakt kan bli skickad till farmarlag just bara därför för laget tjänar ekonomiskt på det, och tar in en sämre målvakt som tvåa.

För sportsligt är jag överygad om att han platsar som en av två målvakter i dom flesta av dom 30 NHL lagen om inte i alla.

Killen är ju liksom 29, så han har ju inte en massa fler chanser kanske nästa säsong också men sen, 30+ känns inte som bästa åldern att åka till NHL...

Fast han verkar vara en kille med koll och med is i magen så det blir nog en bra lösning av det hela! Jag hoppas ju han åker över och att vi får se honom i NHL nästa säsong!!

Samtidigt så verkar han trivas bra i AIK, ett lag där han är en viktig kugge och har ett bra samarbete med målvaktstränare Persson. Att vara kvar spela alla landslagsturneringar och ett VM till gör ju inte Viktor till en sämre målvakt... Så det är ju inget solklart val.

Vad tror och tycker ni?

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Föga oväntat att du som difare vill ha över Fasth till NHL och bort från AIK. Tråkigt att du har en sådan agenda men bara så att du vet - vi är och förblir storebror och vi slutade fyra i slutspelet - vad slutade ni på för placering? Dessutom så vann vi de derbyn där Fasth kunde gå för fullt. Sen tog Brodin till ett FEGT tilltag och körde över honom. Tråkigt att ni måste ta till såna metoder för att vinna över oss.

    Och vi kommer att piska er ändå big time med i derbyna med tanke på vilket såll ni har tagit in till kommande säsong - bara skjuta högt så går allting in på Wesslau.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittat hit pirat Mårten!

    Du missade det så klart eftersom du bara läser med ett öga men jag skrev också.

    Fast han verkar vara en kille med koll och med is i magen så det blir nog en bra lösning av det hela! Jag hoppas ju han åker över och att vi får se honom i NHL nästa säsong!!

    Samtidigt så verkar han trivas bra i AIK, ett lag där han är en viktig kugge och har ett bra samarbete med målvaktstränare Persson. Att vara kvar spela alla landslagsturneringar och ett VM till gör ju inte Viktor till en sämre målvakt... Så det är ju inget solklart val.

    Att jag tycker han ska gå till NHL har inget med att han INTE ska spela i AIK att göra utan att jag tycker han är en av världens 60 bästa målvakter och därför ska spela i den bästa ligan!

    Jo jag vet AIK kom längre än DIF i slutspelet, grattis kul för er! Om ni är storebror eller ej skiter jag högaktningsfullt i, kanske ännu mer i din åsikt i frågan Mårten.

    Att du har ursäkter till varför DIF vann fler derbyn säger ju också en del...

    Men lycka till nästa säsong, och du i fortsättningen ska du bara komma med vi och dom kommentarer utan någon anknytning till texterna så kommer dom inte publiceras.

    Och du, jag vill ha över Viktor till NHL för jag tycker han hör hemma där. För att han är en jävla bra målvakt. Dock skulle jag gärna se honom i elitserien och AIK för jag gillar att kunna följa bra målvakter OAVSETT vilket lag som dom spelar i, och jag kan se honom bra mycket mer i elitserien än i NHL.

    Ok?

    SvaraRadera
    Svar
    1. villket lag ska han gå till????

      Radera
    2. Jag vet inte? Det ryktas ju om Anaheim, men inget är vad jag vet klart?

      Radera