torsdag 9 juni 2011

Intervju med Rolf och Stefan Ridderwall

Jag gjorde ju en intervju med Rolf Ridderwall med frågor om honom själv och Stefan Ridderwall, lite far och son tema. Har nu fått svar av både Rolf och Stefan. Så här kan ni hitta intervju med Rolf, men bådas svar kommer även i detta inlägg.

Här kommer Roffes och Stefans svar:

Ser du något av dig i Stefan som målvakt? Både i stil men kanske mer hur han är innan, under och efter matcher?

Rolf: Nej,jag spelade mer med agressivitet.Stefan verkar lugnare,har ofta funderat på om man skulle spelat "lugnare" Stefan är större och starkare med en överlägsen grundteknik.

Stefan: Nja, jag var mer lik när jag var mindre tror jag. Lite argare och så på planen! Men blir mer och mer min egen nu tycker jag...

Hur mycket tips och råd har du givit honom?

Rolf: Från början väldigt mycket och ju äldre Stefan har blivit mindre och mindre. I Huddinge körde vi en del mvträning ihop tillsammans med bla Jhonas Enroth. Idag pratar vi mest om saker runt mv-spelet attityd osv,vad man kan förvänta sig i olika situationer.

Stefan: Ganska mycket, både om spelet men främst saker runt omkring med media, publik osv.

Vilka för respektiva nackdelar har Stefan haft av att ha en "gammal" stormålvakt som pappa?

Rolf: Han har ju fått tips hela tiden. Negativt kan ju ha varit jantelagen och att han i vissa sammanhang blir mer granskad. Idag funderar han nog inte så mycket. Ibland positivt och ibland negativt

Stefan: Såg många nackdelar med det när jag var yngre men bryr mig inte så mycket längre, jag är stolt över allt han lyckats med och glad över all hjälp jag får av honom nu! Nackdelarna är väl att man inte får skapa sin egen bild av vem jag är.

Lite rolig läsning och dom är ju rätt överens på dom flesta punkter. Jag tror att det var guld värt att ha en pappa som spelat på absolut högsta nivå när Stefan var ung och slog igenom. Just att kunna ha någon som vet exakt vad det innebär och har varit i samma sits själv. Att kunna fråga och få tips av. Dom svaren kan ju ingen som inte varit i situationen sitta inne med.

Roffe var ju min stora idol när jag var liten, verkligen STORA! Jag har också alltid gillar Stefan sen han kom upp i Djurgårdens A-lag.

Vill tacka både Roffe och Stefan som tagit sig tid att svara på mina frågor.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar