torsdag 9 juni 2011

Intervju med Timrås Stefan Ridderwall

Stefan Ridderwall är ju en av två nya målvakter i Timrå i år. Jag tror ju att Stefan kommer vara grymt bra i år och få sitt "genombrott". Av det jag läst så verkar han ha mognat och insett vad han måste göra annorluna, vilket jag tror kommer ge resultat.

Som Djurgårdare tycker jag ju det är synd att Stefan lämnat då jag alltid gillat honom som målvakt och tycker han visat i Djurgården att han är en bra målvakt men har haft mycket oflyt med skador.

Jag skickade i alla fall ett mail till Stefan med lite frågor, och här kommer hans svar.

Timrå den här säsongen. Känns det som chansen till en nytändning och få börja om?

Ja verkligen, det ska bli hur kul som helst att testa nåt nytt och börja på ny kula!

I intervjuer har det låtit som du mognat lite och insett att det krävs ännu hårdare jobb. Känns det som den här säsongen kan bli Stefan Ridderwalls bästa hittills?

Ja, det tycker jag. jag har alltid jobbat hårt men känns som jag lärt mig mycket senaste tiden och insett att allt spelar roll och försöker jobba på det och göra allt lite bättre.

Känns det på något sätt lite skönt komma irån hovet och din pappa Rolf Ridderwalls skugga? Att du inte måste vara bättre än honom för att duga?

Jag känner inte riktigt att det har varit nåt problem, däremot finns det andra väldigt framgångsrika målvakter t.ex Tellqvist, Larsson och Wesslan så gör man ett par dåliga matcher skriks det ofta efter någon gammal difkeeper som fått en gloria över huvudet efter att dom lämnat. Välförtjänt men alltid svårt för nästa målvakt!

Har du flyttat upp tillTimrå/Sundsvall? Hur trivs du i din nya stad?

Jag pendlar lite, bor på hotell vilket inte är optimalt men staden är jättemysig och trivs grymt i laget!

Är träningsupplägget annorlunda inför den här säsongen än vad du är van vid?

Ja, litegrann.. Vi kör mer målvaktsfys och mer gemensamt än i DIF, men båda funkar bra tycker jag!

Ni är ju två nya målvakter i Timrå i år. Är det skönt att konkurera med någon som liksom du är ny, att ni båda startar på noll?

Jag vet inte, har inte funderar så mycket på det. Jag fokuserar på att spela bra och göra ett gott intryck sen vem man tävlar mot eller vad den gjort innan spelar inte så stor roll.

Vad är din privata målsättning med säsongen?

Jag ska hitta en jämn hög nivå, hålla mig skadefri och ha jävligt skoj!

Vad kan Timrås fans och publik förvänta sig av dig den här säsongen?

En målvakt som kommer göra allt för att rädda så många puckar som möjligt och hjälpa laget till slutspel!

Låter som en laddad Ridderwall som är redo ta nästa steg och göra allt det som behövs för att bli en ännu bättre målvakt. Jag tycker det ska bli riktigt spännande att följa Stefan i år och se hur det går. Men som sagt mitt tips är att det kommer gå bra och att Timrå kommer få stabilitet lägst bak.

Tackar Stefan som tog sig tid att svara på  mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar