tisdag 7 juni 2011

Mikael Tellqvist klar för Modo

Mikael Tellqvist är klar för Modo, det är med viss sorg i mitt Djurgårdshjärta jag skriver om det. Men det är inte för att gråta ut jag skriver detta inlägg.

Modo har nu värvat en väldigt bra målvaktstränare i Maciej Szwoch och en mycket bra målvakt i Mikael Tellqvist.

Jag tror det här kommer visa sig vara två grymt bra nyförvärv för Modo och att Modos försvarsspel och målvaktsspel kommer bli mycket bättre i år. Försvaret blir ju automatiskt bättre om målvakten spelar bra och sprider lugn och trygghet.

Jag är nästan beredd att sticka ut hakan och säga att det här är årets hittills bästa nyförvärv. Modo har ju haft lite problem med försvar och framförallt målvaktsspelet. Det är det slut med nu.

Personligen tycker jag också det ska bli riktigt kul att följa "tellan" och "masken" i Modo i år, riktigt riktigt kul!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar