torsdag 25 november 2010

Elitseriens just nu bästa målvakter

Vilka målvakter hade du tagit ut till Tre Kronor från Elitserien idag?

Satt och lekte med tanken att få vara Per Mårts för en kort stund, och ta ut dom två målvakter från Elitserien jag tycker ska få chansen i Tre Kronor om det var landslagssamling idag.

Mina två val hade varit

Viktor Fasth, som jag tycker av det jag sett varit Elitseriens bästa målvakt så här långt. Han har varit säker, och jämn och räddat AIK i massor av matcher. Han har både en hög gögsta nivå och lägsta nivå just nu. Så Viktor hade varit given!

Andreas Hadelöv, som varit en av dom bästa i elitserien i flera år. Med massor av rutin från Elitserien och en del från landslaget. Även Andreas tycker jag har en hög högsta och lägsta nivå!

Så Viktor Fasth och Andreas Hadelöv är mitt val! Det är Elisteriens just nu bästa och hetaste målvakter enligt mig!

Vad är ditt val och varför?

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig att Fasth 182 och Hadelöv 179 håller högsta nivå i elitserien just nu. Kul för unga och lite kortare målvakter i dessa tider när det bara talas om "stora målvakter".

    SvaraRadera
  2. Absolut!

    Visst är det en fördel att vara stor, men inget måste! Vi har ju också David Rautio Luleå 182, Niklas Dahlberg MoDo 180, Vesa Toskala AIK 178.

    Finns säkert fler, men alla målvakter är ju inte 190-200. Även om det som sagt har sina fördelar!

    SvaraRadera