tisdag 23 november 2010

Samma uppladdning?

När vill du som målvakt ha reda på om du ska stå i en match eller inte?

Vill du veta det efter sista träningen inför matchen? Eller på matchdagen vid samling? Eller kanske precis innan ni ska in på isen?

Vad är fördelarna med att få veta det tidigt eller sent?

Hur tänker ni?

Själv ville jag veta det när jag kom till samlingen. Så jag fick lite extra tid att peppa igång och hitta stämningen. Nu spelade jag och våran andra målvakt Jonas Forsberg nästan alltid varannan match, då vi på den tiden var jämnbra.

Men ska jag inte som målvakt peppa igång och ha samma laddning och inställning inför match vare sig jag ska stå eller ej? Eller kan jag vara lite mer avslappnad och inte lik peppad om jag vet jag ska sitta på bänken den matchen?

Hinner man få till den pepp och laddning man behöver på den korta tid det tar om han som står behöver byta? Eller behöver man ha laddat och mentalt förbertt sig på att stå även då man ska börja på bänken?

Är det lättare att komma in bra i matchen då du ska börja matchen och vet om det, än då du blir inbytt? Är det bättre bli inbytt mitt i en period eller efter en paus?

Vad har du för rutiner och måsten inför en match? Gör du på samma sätt här när du ska stå som om du inte ska stå? Eller släpper du lite på skrocken?

Hur är det för dig?


Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar