måndag 21 mars 2011

Fortsätt träna på egen hand

En lång säsong börjar lida mot sitt slut. Många av er kanske redan spelat sista matchen och haft sista träningen. Men försök att utnytja isen så länge den finns kvar. Kan ni så samla ihop lite killar i laget och försök få lite istid, det är en grymt bra chans att nöta detaljer och öva på saker du haft svårt med under säsongen. Så kan ni få tillgång till is försök få med dig två eller tre skyttar och nöt!

Annars kan du alltid gå ned på allmänhetens och åka skridskor, kanske träna lite klubba puck med plocken och stöten på. Eller bara vara med och spela smålag med dina målvaktsskridskor och på så vis träna skridskoåkning.

Det finns massor med sätt att få nöta lite extra.

När ismöjligheterna försvunnit helt, så fortsätt träna och röra på dig, sätt dig inte hemma och spela tv-spel och drick cola. Håll musklerna igång, var ute och spring någon dag i veckan och kör lite styrka någon dag. Samt stretcha, det är väldigt viktigt så du håller igång dina muskler och håller dom mjuka.

Dels så får du träning medans ditt lag inte tränar dels slipper du den värsta chocken då barmarken drar igång. Så bli inte slö och softa ihop helt utan fortsätt röra på dig fortsätt träna, om än på en lugn nivå. På en sådan nivå att du känner att du håller kroppen igång.

Vi hörs!

5 kommentarer:

  1. Åja tv-spel ska inte underskattas. Jag brukar spela målvakt i NHL11 och har märkt att jag har hittat vinklar jag kan använda mig av på riktigt och framförallt reaktionsförmågan tycker jag också att jag har förbättrat, så tv-spel är inte bara av ondo. Därmed inte sagt att man bara ska köra det men som ett kul och avkopplande moment ibland.

    SvaraRadera
  2. Vad fasen, det där gäller ju i princip även mig... Igång med mig nu...

    SvaraRadera
  3. Anders: Självklart ska du spela TV-Spel. Det gör jag också. Men säg inget till någon ;-). Men det jag menar är att du inte ska spela bara tv-spel under ledigheten utan även ut och röra dig hålla kroppen igång och göra försäsongen till mindre av en chock!

    Coolt du lärt dig saker från att spela NHL11, det trodde inte jag var möjligt. Men jag gillar lära mig nya saker så överbevisa mig gärna fler gånger! :-D

    Lasse: Japp, om semin blir lika nervig som kvarten är det nog bra för hjärtat röra sig lite... ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag spelar i tvåan och i en match i januari fick jag användning av mina NHL11-skills på riktigt. På spelet såg jag hur målvakten "kramade" stolpen på ett annat sätt än vad jag brukade göra. Jag tog efter och jag som alltid haft svårt att täppa till ordentligt mellan höft och stolpe var nu tät som ett "plexi". :-) Där har du ett exempel på hur jag omsatte tv-spel till realitet.

    Förut hade jag också svårt att läsa av spelet, i vilket läge en spelare skjuter. Genom att ha spelat målvaktsläget i NHL 11 en hel del kan jag nu mycket bättre se när spelaren tror sig se nätet och skjuter i stället för passar... Spelet har fått mig att kunna läsa spelet mycket bättre.
    Det funkar för mig som halvskaplig division II-keeper som långt ifrån har alla verktyg i lådan men jag vet inte hur det funkar för elit-goalies...

    SvaraRadera
  5. Det är ju grymt bra! Hur man lär sig nya saker är ju ovesentligt, huvudsaken är att man lär sig!

    Ett tips intill stolpen vare sig du står eller kär ett knä, ha armbågen på utsidan om stolepn så du känner stolpen och vet du är tät. ;-)

    SvaraRadera