måndag 21 mars 2011

Utlottning av två ex av boken Mat för unga idrottare

Efter lite mailande med Karin Magnusson dietisten som svarade på era frågor har jag fått till en liten utlottning av Karins bok Mat för unga idrottare. Något jag tycker ska bli roligt och är tacksam att Karin ville ställa upp att sponsra med två böcker.


Innehåller bananer protein? Vilken frukost är bäst? Behöver idrottare
kosttillskott? Vad ska man äta till mellanmål före träningen? Vad ska
ett återhämtningsmål bestå av?

Jag kommer lotta ut dessa två böcker till er som visar ert intresse genom att lämna en kommentar i detta inlägg. Jag kommer använda en slumpgenerator pånätet för att få fram dom två lyckliga. Så lämna en kommentar om du är sugen på att lära dig mer om kost och hur unga idrottare ska äta.

Jag håller denna "tävling" igång i en vecka så måndagen den 28:e mars avgörs det hela.

Tackar Karin ödmjukast som ville ställa upp och skänka två böcker!

Då det verkar som att det är lite problem med att lämna kommentarer kan ni även gå in på bloggens facebooksida och lämna en kommetar där.

Har du inget Google konto måste du välja den anonyma profilen i droppdown listen. Glöm dock inte att skriva ditt namn... :-)

Vi hörs!

19 kommentarer:

  1. Har du läst boken själv?
    Tobias Granberg

    SvaraRadera
  2. Tobias: Nej inte ännu, men har en på ingång och ska läsa den då.

    SvaraRadera
  3. jag är med ;)
    Alexander Johansson

    SvaraRadera
  4. Det var väl den boken som det stod om i senaste "Hockey"? verkar vara en bra skrift.
    Alltför få klubbar tar sitt ansvar i dessa frågor, tyvärr.

    Anders Edström (Målvaktspappa till Henke i Rögle J18)

    SvaraRadera
  5. Det vet jag inte Henke, men av svaren att bedömma så är hon kunnig och jag tror boken är bra!

    SvaraRadera
  6. Tycker som tidigare nämnt så är det alldeles för många klubbar som inte lär ut hur viktig det är med kost, skulle vara intressant att läsa denna bok.
    Fredrik Larsson

    SvaraRadera
  7. Detta kanske funkar! haha

    SvaraRadera
  8. Ja den låter bra Fredrik...

    Hm, Anonym. Det funkar men behöver ju ett namn. :-D

    SvaraRadera
  9. precis vad jag letat efter (hoppas jag) haha.
    Patrick Nyman

    SvaraRadera
  10. Jag vill vara med / Nichlas P

    SvaraRadera
  11. Det är väldigt underskattat det där med kosten inom idrotten.Det gör stor skillnad i träningen och prestationen om man äter rätt.Jag är gärna med./Alfons Fallqvist

    SvaraRadera
  12. Jag håller med dig Anton! Du är med!

    SvaraRadera
  13. jag är med. Gustav Bergh

    SvaraRadera
  14. Toppen med en bok om kost till unga idrottare. Alltid svårt att veta vad som är bra mat inför matcher och efter träningar.
    Var finns boken att köpa, om jag inte vinner?

    Lotta S

    SvaraRadera
  15. Hej Lotta. Utlottningen var i måndags. Men följ länken i inlägget till Karins hemsida så kan du köpa boken där. Har börjat läsa den själv och kan varmt rekomendera den!

    SvaraRadera