fredag 18 mars 2011

Mark kommer upp stort

Herre jösses!

Det här slutspelet tar knäcken på mig! Usch och fy, det är jobbigt spännande nu!

Mark kommer upp stort igen, nollan i två raka matcher nu. Han hjälper sitt Djurgården att vinna, och nu har vi 3-3 i matcher mot Luleå. Tror inte så många trodde på den utveckligen efter match 3.

Men nu är vi där, en avgörande match 7 i Luleå på Söndag. Luleå får då utnytja sin hemmafördel som dom spelade sig till i serien. Vi får se om den hjälper dom. Pressen ligger i mina ögon på Luleå som många inklusive jag själv hade som klara för semi efter 3-0, nu har dom tappat och släppt in Djurgården i matchen och vi har 3-3 i matcher.

Som i alla matcher kommer ju målvakterna ha en avgörande roll även imatch sju, om vi inte får se en helt ny matchbild med sprudlande anfallshockey och massor med mål.

Men jag är grymt imponerad av Owuya, han har verkligen klivit upp stort och hjälpt sitt lag att vinna. Trots att han är ifrågasatt av i stort sett alla, inklusive sina egna fans. Men han går in och gör stor match på stor match som om han inte gjort annat än att spela slutspelshockey i hela sin karriär!

Bra kämpat Mark!

Jag tycker ju också Anders Nilsson såg lite nervös utidag, det var fler okontrolerade reurer ikväll än under dom fem föregående matcherna tillsammans. Kan det vara så att Anders känner av pressen och har lite problem med nerverna

Söndag, då är det dags för nästa hjärtstillestånd och hulkningar i soffhörnet i lätt ångest...

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Jo, söndag kommer att bli en dag man minns, i vilket läge som helst!

    SvaraRadera
  2. Skräck blandad förtjusning....

    SvaraRadera
  3. Tänk vad mycket spott och spe Mark fått under säsongen. Han kan i och för sig se enormt fumlig ut och inte ha koll på grejerna, men hey! rädda puckar är hans jobb. Skit samma hur det ser ut.

    Blir det ett nytt historiekapitel som skrivs imorgon?

    Fan vet...

    Btw, var i Tumba bor du? Jag har bott i Vårsta, Lövholmen, Segersjö, Centrum och Tuna. M a o uppvuxen runt i kring. Numera bor jag i Bromma.

    SvaraRadera
  4. kent: Ja han räddar puckarna hur det ser ut är ju ovesentligt, vilket väldigt många tycks glömma. Nu har han nollat Luleå två matcher i rad, han har hjälpt oss vinna 3 raka matcher, han hade över 92% i serien och ligger nu i slutspelet på 94,41. Ändå pratar folk om ett mål han släppte i i derbyt för 20 matcher sedan typ... Patetiskt!

    Jag bor i Lövholmen

    SvaraRadera