lördag 19 mars 2011

Nu är fan måttet rågat...

När jag började skriva den här bloggen var tanken att INTE blanda in personliga tankar kring hockey och Djurgården. Men nu kan jag inte hålla mig längre.

Det lillbrors och mindervärdes komplex som hela hockeysverige visar upp gör mig så trött och förbannad.

Att på fullt allvar påstå att domarna förfördelar Djurgården, media bara skriver bra om Djurgården, diciplinnämnden förfördelar Djurgåden. Att tro på det och verkligen tycka det, samtidigt påstå att man inte är enögd?

Det är så sjukt PATETISKT!!!!

Att alla landsortslag gaddar ihop sig mot stockholmslagen så sjukt mycket. Fan lägg ned lillebrorskomplexet nu!

Nu i kvartsfinalen så har Luleå supporters gnälltså sjukt mycket på Djurgården, domarna och media att det är ju helt sjukt. Kom igen nu!

Djurgården tänjer självklart på reglerna, dom spelar på gränsen, självklart! Men det gör ju alla lag, om nu inte Luleå gör det. Nej men synd för dom! Kom in i matchen sluta sitta och grina och börja tacklas lite själva! Om Djurgården utnytjar media för att sätta press på domarna, sluta gnäll och gör det själva också.

Sluta vara såna offer!

Som ni hör har det gjort mig grymt upprörd.

Jag är den första att erkänna att jag säkerligen också är enögd och har mina blå,röd,gula glasögon på mig när jag ser på hockey. Men jag kan se och erkänna att Djurgården bryter mot reglerna och ibland kommer dom undan med det... Något som i denna kvartsfinal Luleås supporters varit DÅLIGA på! Det är bara Djurgården som spelar fult, det är bara Djurgårdens utvisningar som domaren missar...

Buhu buhu...

Ja Djurgården spelar tufft och hårt, ja det går över gränsen ibland, ja det är ovårdat ibland. Jag ställer mig upp och erkänner det utan att blinka. Men Luleå spelar fult dom med, på ett annat sätt ja visst, men dom begår lika många regelöverträdelser och kommer undan med lika många.

Att Luleå valt att ha forwards som är 170 cm och väger 70 kg, ja det är ju inte Djurgårdens fel, och det innebär inte att varje tackling är en boarding eller charging eller armbågstackling heller... Det ser ut så då 185 cm och 95 kg tacklar 170 cm och 70 kg...

Mitt tips?

Kom in i matchen, håll käften och heja på erat lag!

Vi hörs!

PS, Rubriken är snodd av den verbalt skicklige per Ledin.

6 kommentarer:

  1. Niklas: Åhh inte adam K igen, suck.
    Lugn, ska ej prata illa nu. Det är ju såhär då HV är borta ur slutspelet så gillar jag "spel för galleriet". Nu är det fritt fram att välja andra lag, eller se hur andra reagerar om man tycker ens klubb har fördelar.

    Dock vill jag poängtera att och som få Luleåfans kanske inte ser är att DIF navänder ju det som Kanada har "intimadation" eller hur. Att sätta skräck på motståndarna att skapa fördelar till sig själv. Jag vill påstå att DIF spelar kanadensiskt vilket jag gillar=) spela tufft och hårt. Sen är det ju ej DIF:s fel att vi inkompetenta domare. Men du fårtås sammanhanget att DIF använder det spelsätt som sällan används i Sverige och som jag sjäv sökte HV skulle spela mot AIK. Så där finns en eloge till DIF ändå och jag hoppas ni fortsätter med samma intimadation även på bortaplan, dte är vinna eller försvinna och om ni spelar som igår tar ni det på Söndag men var beredd på Lulefans i hasorna efteråt=) Själv kan jag lugnt kolla in lagen med en påse popcorn i famnen och njuta=). Nu ser du mittbevis på att ej vara enögd, om jag vore det hade jag aldrig skrivit om DIF intimadation=)Jag ser 12 lag i seiren och inte bara 1=)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, du är skön Adam!

    Jag har absolut inget alls emot dig eller någon annan bloggare även om det kan låta så här ovanför. Det jag stör mig på är att man tar ut sin frustration över egna lagets tillkortakommanden på motståndare och domare och ska hitta tusen bortförklaringar har så mycket att skylla på...

    Jag försöker verkligen vara objektiv även om det är svårt då mitt Djurgården spelar.

    Jag hoppas också Djurgården fortsätter spela som igår, ännu tuffare om det går. Det är ju bästa sättet störa och få Luleås små forwards ur balans.

    Njut av dina popcorn och slutspelshockey! Själv ska jag ha förhöjd puls och må illa imorgon...

    SvaraRadera
  3. "Nu är råttet mågat" sa väl Ledin? ;P

    SvaraRadera
  4. Det tjafsas väll alltid i slutspelstider. (Tycker den där Max alltid lyckas få fram det sämsta hos spelare och ledare. Förståeligt själv vill jag kasta saker mot tvn när han dyker upp. Vad fasen har dom med spelarna att göra mitt i matcherna?)

    Domarna ja suck pust och stånk. Trodde i min enfald att med två zebror på isen skulle nivån höjas. Men jag tror Let's Dance juryn skulle göra det bättre. Hur kan två se mindre än en?
    Att dom är usla märker man när man kollar på andra lag och blir skogstokig.

    Jo det var ju Kåbergs flickvän Per Ledin som sa "Nu är råttet mågat" :) Å Salo var en tjockis och måldomaren en tattare. Då spelade han i mitt kära Färjestad.
    Återigen tv hade dom inte stått där mitt bland adrenalinstinna spelare hade vi inget hört.

    Det blir spännande att se hur det går i kväll. Efter det ryck Dif gjort är ni värda vinst i dag.

    SvaraRadera
  5. Ja det tycker jag med vi är, men jag är ju lite lätt partisk ju... :-D

    SvaraRadera