fredag 18 mars 2011

Stort tryck på målvakterna ikväll

Ikväll smäller det igen!

Match sex mellan Djurgården och Luleå.

En match där det ju är en väldigt stor press på två väldigt orutinerade målvakter, två målvakter som inte spelat ett SM-Slutspel förut. I en matchserie där det görs väldigt lite mål och minsta misstag kan fälla stora avgöranden.

Hittils i matchserien tycker jag Anders Nilsson och Mark Owuya både presterat på en bra och hög nivå ingen har varit bättre än den andre än så länge. Största misstaget har ju Anders Nilsson gjort. Där tror jag det var extrem tur för Luleå och Anders att Luleå vann match ett i alla fall. Annars tror jag Djurgården fått ett stort mentalt övertag på Anders och Luleå känt osäkerhet på sin målvakt.

Nu blev tavlan inte matchavgörande och fans, spelare och Anders själv kunde gå vidare och glömma den betydelselösa tavlan. Skönt för Anders och bra för Luleå.

Nu har ju dock Luleå det rätt tungt och som jag ser det större press än Djurgården, ska dom bli första lag någonsin att tappa en 3-0 ledning i matcher? Sen har ju Luleå fortfarande matchboll och en fördel i matchserien.

Som jag ser det har även Anders Nilsson en lite större press än mark Owuya, just för att Luleå ledde med 3-0, vem vill vara den målvakt som var med och tappade 3-0 i matcher?

Men som sagt lite tidigare, båda målvakterna spelar under en enorm press då varje misstag kan bli matchavgörande i en så målsnål serie som denna. Ska bli spännande att se vem som hanterar det bäst ikväll i en utsåld kokande glob!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte sätta min månadslön på att Mark levererar - han har ju haft vissa problem i stora matcher i Globen tidigare. Minns bara det andra derbyt...

    SvaraRadera
  2. Den som lever får se. :-)

    Jag tror Mark kommer leverera, om det räcker återstår att se!

    SvaraRadera